Food Outlet Žabac

Naša priča

Povijest Žabac food outleta započinje inovativnom idejom Maje i Marija Žambokija. Ideja se temelji na činjenici da se do 2016. u Hrvatskoj godišnje bacalo preko 400 tisuća potpuno ispravne, deklarirane hrane. Sve što trgovački lanci ne bi prodali, po kratkom bi (i skupom) postupku likvidirali u smeće da naprave mjesta za nove ture hrane. A dobar dio te nove robe? Pogađate – ista meta, isto odstojanje. Za to vrijeme, cijene hrane su neprestano rasle, što se, nažalost, nije moglo reći i za plaće, mirovine i ostala primanja naših zemljaka. Začarani krug? Ne, već crna rupa – Mordor bez etike, logike i dna.

 

Prvo kao ljudi, a onda kao trgovci, odlučili smo se (iz)boriti protiv te grdosije. Tako je rođena ideja o Žapcu, prvom food outletu u Hrvatskoj i svijetu. Plan je bio jednostavan – otkupit ćemo robu koju lanci planiraju baciti i nuditi je građanima po znatno nižim cijenama. Što na umu, to na drumu, i tako smo doslovno krenuli na drum. Kucali smo na vrata trgovačkih lanaca koji su nas gledali kao lude ljude ili barem šaljivce sa skrivenim kamerama. Jedan po jedan, ipak bi popuštali, kad su shvatili da nećemo odustati – ili će nam prodati „robu za odstrel“ ili će nas morati odstrijeliti s njom. Robu smo prevozili u trošnom, starom Caddyju, a poslu se učili u hodu i vožnji. Nismo imali koga upitati za savjet jer smo bili jedini koji su to radili – i tako smo se svi prihvatili svega. Nosili smo robu na rukama, slagali je na police, „kucali“ na blagajni, lijepili svoje cijene, čistili dućan…a uz sve to sastančili s brandovima, kreirali marketing, pričali s kupcima. Nismo stali samo na hrani niti se zadržali na domaćim lancima. Uveli smo deterdžentomat i ostale kućne te higijenske potrepštine. Povezali smo se s inozemnim brandovima na međunarodnom trgovačkom sajmu u Kölnu i dovezli ih s nama u gepeku Caddyja.  

Nakon te prve – zabavne, žuljevite i živopisne godine – do nas je stigla ozbiljna i službena vijest. Osvojili smo drugu nagradu na međunarodnom Euromonitorovom natječaju za inovativnost u kategoriji trgovine. Prvo smo mislili da nas netko zeza, no nagrada je bila stvarna. baš kao što je i ova naša priča. I tako smo je nastavili raditi i graditi. Danas imamo 8 trgovina i jednaki smo tipovi kao prvog dana. I dalje svi sve radimo i ne mislimo stati. Još uvijek se srčano bacamo na glavu jer smo tako naučili plivati. Hvala što ste s nama tijekom svakog skoka i što se uz vas uvijek dočekamo na noge!

Maja i Mario Žamboki

Naš asortiman

Naš asortiman je jednako pouzdan i potpuno ispravan kao što je onaj koji ćete u trgovačkim lancima puno više platiti. Zašto su kod nas cijene mnogo niže? Jer svoj asortiman dijelimo u 3 kategorije:

  1. Štok roba – višak robe proizveden u tvornicama
  2. Lom roba – proizvodi koji su oštećeni u proizvodnji ili im ambalaža nije savršena
  3. Rok roba – proizvodi kojima ističe rok trajanja (nekad je rok kratak, a nekad puno duži – datum je označen na svakoj deklaraciji)

I to je cijela priča. Nema caka, mistike, skrivenih fusnota, samo niža cijena i ista kvaliteta. Ama baš svaki proizvod koji prodajemo posjeduje ovjereni zdravstveni certifikat, a do nas dolazi službenim distributivnim kanalima njegovih proizvođača – domaćih i inozemnih brandova i trgovačkih lanaca od kojih ih transparentno otkupljujemo. Imamo potrebu to naglašavati jer ponekad do nas stignu neistinite priče da nam lanci „daju“ svoju neispravnu robu kojoj je istekao rok trajanja, pa je kao takvu prodajemo građanima. To ne samo da je netočno, već i posve nemoguće. Naime, hrvatski zakoni najstrože zabranjuju prodaju, podjelu, doniranje i bilo kakvo drugo raspačavanje robe kojoj je istekao rok trajanja. Da to stvarno radimo ili da smo tipovi koji bi to ikad činili, sad bismo pisali zatvorske romane u nadi da ćemo jednom završiti na Netflixu. Vjerujte da bi nam država lako stala na rep – no puno prije nje, to bi učinili kupci koji bi prokazali, tužili i medijski raskrinkali i nas i naš asortiman koji bi im naštetio. Nema šanse da bismo bili tu ovoliko godina da je naš asortiman opasan i neispravan –  i da bi nam Euromonitor dodijelio nagradu bez da je istražio što i s čime radimo za vas. U to ime, vidimo se u Žapcu!

Naši kupci

Tko su naši kupci? Najkraći  i najširi odgovor je – svi. Ljudi koje vidite kad otvorite prozor, dok hodate gradom i sjedite na kavi. To su obitelji s djecom, solo igrači, učenici, studenti, umirovljenici, uspješni poslovnjaci, vječiti sanjari, ljudi s vrlo visokim primanjima i oni iz socijalno ugroženih skupina – svi koji znaju da u Žapcu nalaze vrhunske brendove i kvalitetne proizvode po vrlo niskim cijenama. Neki kupuju kod nas jer jednostavno ne žele plaćati puno više cijene u trgovačkim lancima i poslovnicama brandova. Drugi to čine jer si ne mogu priuštiti „standardne“ cijene koje stalno rastu, a treći jer znaju da svi novi brandovi najprije stižu na police Žapca. Dok uprave lanaca međusobno sastanče, mi smo već otkupili i ponudili robu.

Osobno poznajemo sve tipove svojih kupaca jer smo s njima u stalnom i izravnom kontaktu. Šalju nam fotke specijaliteta koje su napravili od naših namirnica. Izravno nam kažu da ih naše grickalice „drže kurs i fokus“ tijekom radnog dana, a kasnije ih opuste uz odmor, izlet, seriju, druženje s obitelji i drugim bliskim ljudima. Nekima smo blizu, pa dolaze u papučama, dok neki do nas ne žale benzina ni cestarine. To su ljudi iz svih krajeva Hrvatske dolaze k nama u mjesečni šoping. Napune auto, a kasnije frižider, jer bi u svom gradu sve to skuplje platili. Često dobivamo i poruke studenata. Javljaju nam da ih „prehranjujemo“ u Zagrebu i da je naša cuga logistički temelj brojnih kućnih tuluma i druženja na otvorenom.

Obitelji s djecom nam kažu da su sigurne da će kod nas naći sve za zdrave objede, ali i nezaobilazne slatkiše bez kojih ne prolazi nijedno sretno djetinjstvo. Zato smo više tužni nego ponosni kad nam mnoge obitelji odaju da bez nas ne bi mogli priuštiti djeci slatkiše – ili još konkretnije, kad kažu da su njihova djeca svoju prvu čokoladu probala baš u našem dućanu. Jednako se osjećamo kad nam umirovljenici povjere da bi bez nas teško „izgurali“ mjesec. To su istine koje nas pometu, ali i pokreću za svaki novi korak, držanje na nogama, bacanje na glavu. Svaka priča, poruka i pismo koje dobijemo, bilo ono sretno ili puno tužnije, za nas je nova potvrda da radimo nešto dobro i važno, što čini svijet boljim, a tržište pravednijim. Od toga nikad nećemo odustati jer je puno vrjednije od posla i trgovine – a ne može se kupiti ni po jednoj cijeni.

Upoznajte nas

Naš tim

Iza svake priče uvijek stoje ljudi. U našem slučaju,  obični i svakodnevni tipovi iz zagrebačkih kvartova i svih krajeva Hrvatske. Na čelu su nam Mario i Maja – čovjek s nepogrešivim nosom za ideje i žena koja bi svima dala bubreg s mašnom. Vlatka je voditeljica svih naših poslovnica. S nama je od samoga početka. U Žapcu počela kao studentica koja je prvo dogurala do blagajnice.  Danas više nije studentica, no postala je šefica i ostala blagajnica – što zapravo vrijedi za čitav naš tim, ponovno na čelu s Marijem i Majom. Naime, kod nas nema „velikih šefova“ u kožnim foteljama niti voditelja bez skladišnog iskustva. Paula i Bartul su s nama još od faksa. I oni su došli u Žabac kao studenti, a kasnije su nam ostali zajedno s diplomama – Bartul danas radi u nabavi, a Paula u našim ljudskim resursima. Sve voditeljice naših poslovnica su kod nas započele kao blagajnice, pa im nije problem uletjeti za blagajnu kad god se ukaže gužva ili potreba. Muški dio uprave i danas istovaruje robu s kamiona. Žuljevi nam već odavno ništa neće, znaju da smo „njihovi“ pa nam ni ne dolaze. Oni koji nam stižu su nove kolege, a ubrzo i prijatelji i pouzdani partneri. U suradnji s Centrom za inkluzivne aktivnosti, redovito zapošljavamo osobe s invaliditetom. Centar osigurava radne asistente, a educiramo i plaćamo radnike. Mnogima od njih je to prvi posao. Znamo da ti ljudi mogu i žele raditi, no malo tko im daje priliku za to. Mi je pružamo i ne smatramo to plemenitim. Smatramo to normalnim i jedinim ispravnim.  I kao što vjerujemo da svatko zaslužuje priliku za posao, isto tako držimo da svaki radnik treba vrijeme za odmor, obitelj i sebe. Zato su blagdani i nedjelje kod nas (od)uvijek neradni. Uveli smo to brže od zakona, jer znamo da sretni zaposlenici čine sretan tim. Cilj nam je da svi naši ljudi budu zadovoljni te da im je posao u Žapcu podrška, ne teret. Taj stav nam rezultira sjajnom atmosferom koja prati posao i nema radno vrijeme. Kad zaključamo dućane i urede, pičimo na večere, izlete i cuge.

Od šačice ljudi koji stanu u Caddy, do danas smo narasli u tim za kamione. Uskoro će nas biti više od 100, a mislimo i dalje (g)raditi i rasti. Samo jedna stvar se nikad neće mijenjati – svi će naši direktori i dalje biti šljakeri!

Žabac tim

Nabava

Žabac tim

Uprava

Paula Barković Kučuna

manager/voditeljica ljudskih resursa

Vlatka Vlašić

manager/voditeljica prodaje i marketinga

Žabac tim

Voditelji trgovina

Elvira Arnautović

Voditeljica trgovine Mamutica

Jasminka Mesić Vlasica

Voditeljica trgovine Črnomerec

Ivana Marković

Voditeljica trgovine Trešnjevka

Ivana Delić

Voditeljica trgovine Kvatrić

Ivana Vuk

Voditeljica trgovine SAVSKI MOST

Helena Brdarić

Voditeljica trgovine Rudeš

Nikolina Martinov

Voditeljica trgovine Dubec